A házi feladat kijelölésének elvei

A házi feladatot úgy kell kijelölni, hogy az a tanuló számára sikeresen megoldható legyen. Ennek érdekében a következőket kell figyelembe venni:

  • A házi feladat kapcsolódjon az órai munkához.
  • Ne a be nem fejezett ismeretelsajátítási folyamat folytatása legyen, hanem az elsajátítottak begyakorlására vagy a következő órai anyag előkészítésére szolgáljon.
  • A feladatok nehézsége feleljen meg a tanulók képességeinek, ennek érdekében differenciált házi feladat is adható.
  • Világosan közölni kell a tanulókkal a házi feladatok elkészítésének szabályait és a mulasztás konzekvenciáit.
  • Rendszeresen adhatók feladatok hétvégére is (kivétel az, ha az előtte lévő hét utolsó napján volt az adott tanítási óra), de a téli és a tavaszi szünetre ne jelöljünk ki házi feladatot, legfeljebb annyit, amennyit egyik óráról a másikra adnánk.
  • Indokolt esetben lehetőséget kell adni az el nem készített feladataik pótlására.
  • A házi feladatot rendszeresen ellenőrizni és értékelni kell.

Az iskolai dolgozatok szabályai (részlet a Házirendből)
 A tanulók jogai:

  1. Jogodban áll érdemjegyeidről, tanulmányi előmeneteledről kulturált formában tájékozódni, az iskola pedagógiai programját megismerni.
  2. Jogod van dolgozatodat a tanártól 15 munkanapon belül értékelve visszakapni.
  3. A szaktanár addig nem írathat újabb dolgozatot, amíg az előzőt kijavítva ki nem osztotta.
  4. Jogodban áll, hogy egy tanítási napon kettőnél több egészórás témazárót ne kelljen írnod, és a dolgozat időpontját az előző héten tudomásodra hozzák.
  5. Jogodban áll, hogy megtekintsed kijavított dolgozatodat és az érdemjegy csak ezután kerüljön a naplóba.